Wycieczka klasy 3LO w Karkonosze

21 września 2016 klasa 3LO wyjechała na swoją ostatnią wspólną wycieczkę. Jak cel wybraliśmy najwyższe pasmo w Sudetach czyli Karkonosze. Oto krótka relacja z tej wycieczki.

Pierwszy dzień rozpoczęliśmy od wizyty w Karpaczu. Obowiązkowym punktem musiał być zjazd torem saneczkowym na stoku "Kolorowa". Obejrzeliśmy też zaporę wodną na Łomnicy i zwiedziliśmy ewangelicki kościółek Wang z przyległym cmentarzem, na którym leży między innymi wybitny poeta współczesny Tadeusz Różewicz. Następnie szlakiem turystycznym przez Borowice wróciliśmy do Przesieki - naszego miejsca zakwaterowania. Po drodze zahaczylismy jeszcze o malowniczy wodospad Podgórnej. Długość trasy naszego marszu tego dnia wyniosła 17 km.

Drugiego dnia wcześnie rano wyruszyliśmy w góry. Najpierw wyciągiem krzesełkowym wjechaliśmy na Kopę, żeby następnie wdrapać się na Śnieżkę. Dalej szlak naszej wędrówki prowadził przez Czechy i schronisko Lucni Bouda. Wracając na teren Polski poszliśmy górnym szklakiem wokół  Małego Stawu widząc u stóp schronisko Samotnia, w w dali cała panoramę Karkonoszy. Przy formacji skalnej Słonecznik urządziliśmy mały popas, a potem ruszyliśmy w kierunku schroniska Odrodzenie, które znajduje się na Przełęczy Karkonoskiej. Stamtąd do Przesieki mieliśmy już tylko 7 km marszu. Łącznie licznik pokazał nam tego dnia 27 przebytych kilometrów.

Trzeci i ostatni dzień poświęciliśmy na zwiedzanie Huty Szkła "Julia" w Piechowicach oraz dwóch największych karkonoskich wodospadów: Szklarki i Kamieńczyka. A potem obraliśmy kurs na dom...

======================

::: Galeria zdjęć :::

Proszę zarejestruj się by móc dodawać komentarze do tego artykułu.