Niecodzienna lekcja

OBRAZMateusz C. : Dowiedziałem się, że alkohol jest dla mądrych ludzi i nieprzyjemne jest trafienie do izby wytrzeźwień. Miejsce to ma swój klimat - bardzo nieprzyjemny, ale wycieczkę oceniam pozytywnie, ponieważ dowiedziałem się dużo rzeczy. Nie chciałbym tam nigdy trafić!

Dnia 31.05.2017r. część uczniów z  Zespołu Szkół Dwujęzycznych w Żmigrodzie pojechała wraz z p. Joanną Ładowską i p. Danutą Żyto do Wrocławskiego Ośrodka Pomocy Osobom Nietrzeźwym. Celem wycieczki było poszerzenie naszej świadomości o otaczającym nas świecie oraz pokazanie nam, jakie mogą być skutki nadużywania alkoholu.

Czytaj więcej: Niecodzienna lekcja

Nasza wielka Grecka przygoda!

Za nami długa podróż i pierwszy dzień pobytu w słonecznej Grecji. Dziś wylegiwaliśmy się na plaży i przy hotelowym basenie, niektórzy mają już pierwsze ślady mahoniu na ciele :) Ponadto udaliśmy się do najbliższej miejscowości w celu jej poznania. Piękna pogoda nas nie opuszcza i oby trwała jak najdłużej. Jutro czeka nas pierwszy dzień zwiedzania atrakcji Grecji - klasztorów o nazwie Meteory. Tymczasem wyruszamy podziwiać gwiazdy nad morzem Egejskim.

. . . : : : G A L E R I A : : : . . .

3D w Parku Trampolin Jump Hall

Zapraszamy na filmową oraz zdjęciową relację z wyjazdu uczniów klasy 3D do Parku Trampolin Jump Hall we Wrocławiu. Relację filmową z wycieczki przygotował Miłosz Muzyka z klasy 3D.

Bradzo dziękujemy za troskliwą i pełną zaangażowania opiekę podczas wycieczki p. Annie Kuriata
Klasa 3D, wychowawca Anna Wołoszyn

Czytaj więcej: 3D w Parku Trampolin Jump Hall

Nie siedź w domu, posadź drzewo - 2e w Leśnictwie Borek

Dnia 27.03.2017r. klasa 2e wraz z wychowawcą - panią Weroniką Surmań - udała się do lasu w pobliżu miejscowości Borek, aby wspólnie wspomóc las i posadzić nowe drzewa. Po drodze na miejsce, w którym mieliśmy wykazać nasze zdolności w pracy z łopatą, niezwykle sympatyczny pan leśniczy opowiadał nam o lesie, gatunkach drzew, które w nim rosną, pokazał nam ślady obecności zwierząt, nauczył odróżniać ślady zwierząt od tropu zwierząt oraz odpowiadał na wszystkie skierowane w jego stronę pytania.

Czytaj więcej: Nie siedź w domu, posadź drzewo - 2e w Leśnictwie Borek

Wycieczka 3D do Enegromontażu

24 marca uczniowie klasy 3D uczestniczyli w wycieczce do nowoczesnego zakładu produkcyjnego zlokalizowanego w naszym mieście. Dyrektor Enegromontażu Zachód Wrocław Sp. z o.o. w Żmigrodzie Pan Damian Tomaszka oprowadził uczniów po zakładzie, szczegółowo omówił proces produkcji oraz przedstawił aktualną ofertę w zakresie zatrudnienia nowych pracowników.

Czytaj więcej: Wycieczka 3D do Enegromontażu

Posadziliśmy las - 2a i 3d

2017 03 23 las 3d 2a23 marca 2017 roku uczniowie klasy 2a i 3d naszego gimnazjum wzięli udział w wycieczce edukacyjnej,  podczas której sadzili  las przy współpracy z Nadleśnictwem Żmigród. Akcją sadzenia drzew kierował pan leśniczy Karol Kotliński, który  wskazał teren do zalesienia, zapewnił sadzonki, narzędzia oraz wyjaśnił i pokazał młodzieży jak sadzić drzewa.

Czytaj więcej: Posadziliśmy las - 2a i 3d

Harce 3D w parku trampolin

2017 02 02 3d gojumpW dniu 2.02.2017r. uczniowie klasy 3D  zaznali fantastycznych emocji podczas szaleństwa na trampolinach. Wszyscy świetnie się bawili wykonując przeróżne akrobacje zakończone w basenie piankowym. Skakanie na trampolinach to wyjątkowa forma aktywności i fenomenalna zabawa.
Wycieczka była bardzo udana. Wszyscy doskonale się bawili i tryskali energią.

Czytaj więcej: Harce 3D w parku trampolin

2e w parku trampolin

16.01.2017 r. wybraliśmy się na wycieczkę do Wrocławia do parku trampolin „GoJump”. Naszymi opiekunkami były Pani Weronika Surmań i Pani Grażyna Niemczynowska.
Około godziny dziesiątej dotarliśmy na miejsce. Każdy z nas  otrzymał zielone, antypoślizgowe skarpetki. Przebrani w stroje sportowe, rozpoczęliśmy rozgrzewkę pod czujnym okiem instruktora.

Czytaj więcej: 2e w parku trampolin

Klasa Ib w kinie

Wczoraj tj. 17 listopada uczniowie klasy Ib wraz z opiekunami p.Joanną Wojtkowiak, p.Małgorzatą Dołbniak i p.Jagodą Bolaczek udali się do kina Korona we Wrocławiu na film pt. "Za niebieskimi drzwiami" w reżyserii Mariusza Paleja. W czasie filmu wszyscy   przenieśli się w niezwykłą podróż do ekscytującego świata we śnie- bardzo nam się podobało. I jak na każdej wycieczce bywa, nie brakowało również smakołyków  i zabawy. Wszyscy wrócili zadowoleni  i pełni wrażeń.

Jagoda Bolaczek

3c w parku trampolin we Wrocławiu

Bardzo udana wycieczka 3c do Wrocławia miała miejsce w ubiegłą środę, czyli 9 listopada br. Pod opieką wychowawczyni Katarzyny Waryas-Kolebuk i pana Roberta Kolebuka pojechaliśmy do parku trampolin. Mieliśmy okazję do korzystania z wszelkich atrakcji w Jump Hall przy ul. Szybowcowej.

Czytaj więcej: 3c w parku trampolin we Wrocławiu

foto muzeumWszyscy uczniowie klas drugich Zespołu Szkół Dwujęzycznych uczestniczyli w październiku w niecodziennych lekcjach. Odbyły się one w nowo otwartym wrocławskim Muzeum Pana Tadeusza. Tam bowiem znajduje się rękopis arcydzieła Adama Mickiewicza.

Po 182 latach od napisania, 69 latach od momentu, kiedy trafił do Wrocławia, i 17 latach, odkąd przeszedł na własność Ossolineum, każdy może przyjść i z bliska zobaczyć oryginalny rękopis najważniejszego polskiego dzieła.

Czytaj więcej: Lekcje gimnazjalistów w muzeum, czyli 6 powodów, by odwiedzić Muzeum Pana Tadeusza

II D w Muzeum Pana Tadeusza

W dniu dzisiejszym uczniowie klasy II D przenieśli się na chwilę w czasy Polski szlacheckiej. Dzięki edukatorkom Muzeum Pana Tadeusza poznali codzienne życie XVIII-wiecznej szlachty, jej zwyczaje oraz stroje, układ i wyposażenie dworku szlacheckiego. Uruchamiając przypadkowo alarm, przekonali się także o tym, że rękopis "Pana Tadeusza" przechowywany w zbiorach Ossolineum jest bardzo dobrze zabezpieczony. Nabardziej emocjonującym momentem była jednak możliwość zaprezentowania się w strojach z epoki.