Wycieczka do Szklarskiej Poręby

IMG 4971Dnia 10.06.16 r. odbyła się klasowa wycieczka do Szklarskiej Poręby. Opiekunami naszej jednodniowej wycieczki był p. Grzegorz Uram, p. Monika Żurek oraz nasza wychowawczyni p. Weronika Surmań. Wyruszyliśmy o godzinie 7:30. W drodze mieliśmy krótki postój na jakąś przekąskę. Kiedy dojechaliśmy w pierwszej kolejności poszliśmy na wodospad Szklarka. Widoki były nieziemskie. Gdy skończyliśmy napawać się tym pięknym widokiem pojechaliśmy do kolejnego punktu naszej wycieczki. Był to już nieco większy wodospad - Kamieńczyk. Tutaj by go zobaczyć trzeba było wspiąć się na górę.

Czytaj więcej: Wycieczka do Szklarskiej Poręby

Wycieczka do wrocławskiego ZOO

slonW miniony poniedziałek grupa uczniów z klas Ia, Ib oraz Ic wzięła udział w wycieczce do wrocławskiego ZOO. Podczas kilkugodzinnego pobytu mieliśmy okazję zwiedzić wybiegi zewnętrzne, pawilony oraz Afrykarium.

Czytaj więcej: Wycieczka do wrocławskiego ZOO

Szklakiem przydrożnych kapliczek...

8 czerwca grupa 20 uczniów (2B, 2D, 1LO) o godzinie 8.00 wyruszyła rowerami z parkingu przed Zespołem Szkół Dwujęzycznych na wycieczkę rowerową szlakiem przydrożnych kapliczek i krzyży pokutnych.
Dystans 31km pokonali w znakomitej kondycji i świetnych humorach.

Czytaj więcej: Szklakiem przydrożnych kapliczek...

Wycieczka rowerowa 2d

OgniskoAktywne spędzenie wolnego czasu, poznanie okolicy i integracja klasy – to efekty liczącej niemal 28 kilometrów wycieczki rowerowej, która wiodła przez okoliczne wsie i lasy do Chodlewa.

Czytaj więcej: Wycieczka rowerowa 2d

Spotkanie klasy 2d na SZLAKU MIEJSKIM

17 maja odbyła się wycieczka naszej klasy - 2d po Żmigrodzie. Przewodnikiem po „Miejskim szlaku” był Pan Paweł Becela - historyk, zafascynowany losami naszego miasta. Było fajnie, poznaliśmy interesujące miejsca, obiekty i związane z nimi osoby. Niestety pogoda nie dopisała, wiał zimny wiatr i słońce schowało się za chmurami.

Czytaj więcej: Spotkanie klasy 2d na SZLAKU MIEJSKIM

2D w Centrum Edukacji Ekologicznej

Dnia 5 maja br. klasa 2d po opieką pani Bożeny Szymanowicz pojechała do Centrum Edukacji Ekologicznej w Żmigrodzie. Zajęcia rozpoczęliśmy od oglądnięcia filmu. Potem z pomocą pani rozwiązywaliśmy karty pracy i rozmawialiśmy na tematy związane z filmem i zadaniami.

Czytaj więcej: 2D w Centrum Edukacji Ekologicznej

Wizyta uczniów klasy IId w Urzędzie Gminy

26 kwietnia odbyła się wycieczka edukacyjna do Urzędu Gminy w Żmigrodzie, zorganizowana dla uczniów klasy IId. Celem było zapoznanie się z funkcjonowaniem tej instytucji. Wizyta w urzędzie wzbogaciła również realizację projektu edukacyjnego realizowanego przez klasę 2D.

Czytaj więcej: Wizyta uczniów klasy IId w Urzędzie Gminy

Z wizytą w Starostwie Powiatowym czyli kolejna lekcja o samorządzie.

pobrane powiatW poniedziałek 25 kwietnia grupa trzecioklasistów naszego gimnazjum odwiedziła Starostwo Powiatowe w Trzebnicy.

Starostwo naszego powiatu mieści się aż w trzech budynkach. Najpierw gościliśmy w budynku przy ulicy ks. Bochenka. Tam obejrzeliśmy prezentację o działaniu starostwa i  jego organach, poznaliśmy pana starostę Waldemara Wysockiego. Dowiedzieliśmy się, co w najbliższym czasie zostanie wyremontowane w naszym mieście.

Mieliśmy okazję zobaczyć projekty tych inwestycji. Pan Starosta oprowadził nas po całym urzędzie.

Czytaj więcej: Z wizytą w Starostwie Powiatowym czyli kolejna lekcja o samorządzie.

Teatralny wieczór!

mayday 2W sobotę 9 kwietnia grupa gimnazjalistów i licealistów postanowiła spędzić sobotni wieczór w Teatrze Komedia we Wrocławiu. Przez bite dwie godziny śmialiśmy się podczas sztuki MAYDAY 2, która jest kontynuacją historii opowiedzianej w MAYDAY. Ciąg dalszy przygód najbardziej znanego taksówkarza z Londynu, czyli Johna Smitha, który od lat niemal bezkolizyjnie lawiruje między dwiema kochającymi go żonami, sumiennie rozpisując w małym notesie plan podwójnego życia. Czym jednak jest jeden notes wobec potęgi Internetu?...

Czytaj więcej: Teatralny wieczór!

Lekcja wiedzy o administracji rządowej i samorządowej w województwie”

Dnia 1 kwietnia 2016 r. grupa  gimnazjalistów udała się na  „Lekcję wiedzy o administracji rządowej i samorządowej w województwie” w gmachu Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego we Wrocławiu.Nasi uczniowie poszerzyli swoją wiedzę o historię kształtowania się Samorządu Województwa, zakres kompetencji i działania Wojewody, Marszałka Województwa i Przewodniczącego Sejmiku Województwa, działania Samorządu Województwa (Sejmiku, Zarządu Województwa oraz Urzędu Marszałkowskiego). Mieliśmy okazję podziwiać symbole władzy Samorządu Województwa.

Czytaj więcej: Lekcja wiedzy o administracji rządowej i samorządowej w województwie”

Mayday

W pogodny piątek pierwszego kwietnia uczniowie klasy 1c oraz 2b wraz z wychowawcami udali się do Teatru Polskiego we Wrocławiu na sztukę pt. „Mayday”. Jest to jedna z najlepszych na świecie komedii.

Czytaj więcej: Mayday

Uczymy przez działanie – 2c w Centrum Edukacji Ekologicznej

1 52W czwartek 18 lutego klasa 2c uczestniczyła w warsztatach przyrodniczych dotyczących ekosystemu leśnego. Podczas zajęć uczniowie wyszukując informacje w Internecie definiowali składniki ekosystemu leśnego...

ZDJĘCIA

Czytaj więcej: Uczymy przez działanie – 2c w Centrum Edukacji Ekologicznej

KINO na TEMAT - "MAKBET"

2016 01 21 makbetW czwartek 21 stycznia 2016 r. odbył się wyjazd do wrocławskiego kina na seans z cyklu „Kino na Temat”. Tym razem uczniowie klas 2D, 3C, 3A, 3E obejrzeli dramat pt. „Makbet” w reżyserii Justina Kurzela, którego scenariusz powstał na podstawie sztuki Wiliama Szekspira. Producenci filmu przedstawili ponadczasową opowieść o żądzy władzy, zdradzie i szaleństwie człowieka. Doskonale oddali klimat średniowiecznej Szkocji, a odtwórcy głównych ról -cechy charakterystyczne swoich postaci.

Czytaj więcej: KINO na TEMAT - "MAKBET"