Jesteś tutaj: Strona głównaNaukaProjektyProjekty unijneUczeń onlineRelacje z letniego obozu naukowego
lech.bmp

Szkoła z wizją
aska.bmp

Szkoła innowacji

Relacje z letniego obozu naukowego

14.08-25.08.2011 pensjonat „U Siedlorza” w Białym Dunajcu  stał się domem dla uczniów uczestniczących w projekcie „Uczeń online”. W trakcie interdyscyplinarnego, bezpłatnego obozu naukowego młodzież zapoznaje się z bogactwem naturalnym Tatr,  a także uczestniczy w warsztatach  z przedmiotów matematyczno-fizycznych oraz biologiczno-chemicznych. Zaplanowano dla uczniów  wiele atrakcji o charakterze dydaktycznym, krajoznawczym, sportowym. Odbyły się już wycieczki do Zakopanego, Krakowa i Słowacji. W dalszej części newsa przedstawiamy opisy i fotorelacje z poszczególnych dni obozu.

Autorzy zdjęć: Weronika Musielak, Ola Milan, Bartosz Smektała i Anna Wołoszyn z Gimnazjum Żmigród oraz Adrian Kołacz z Gimnazjum w Zabierzowie, Maksymilian Jeliński z Katolickiego Gimnazjum w Kartuzach, Jakub Łopaciuk Katolickiego Gimnazjum w Kartuzach
>>>Galeria<<<

Dzień 1 (14.08.2011)

Wyjazd na obóz rozpoczął się o godzinie 12 . W trakcie podróży do naszego autokaru dosiadali się kolejni uczestnicy obozu. Za Prochowicami zjedliśmy smaczny obiad i posileni dalej ruszyliśmy w trasę. Dotarliśmy szczęśliwie na miejsce około godziny 22. Byliśmy tak zmęczeni, że po kolacji udaliśmy się do swoich pokoi na zasłużony odpoczynek.

Dzień 2 (15.08.2011)

Dzień drugi to piesza wycieczka w góry – u stóp Tatr Wysokich. Dotarliśmy na Rusinową Polanę, zobaczyliśmy Gęsią Szyję oraz uczestniczyliśmy we mszy św. w kapliczce M.B. „Gaździny Tatr” na Wiktorówkach.  Na Rusinowej Polanie można było zjeść prawdziwego oscypka, lub wypić zsiadłe mleko.

Po obiedzie rozpoczęły się warsztaty z matematyki. Pan  wykładowca w ciekawy  sposób przybliżył nam jak prosta może być matematyka.

Wieczorem bawiliśmy się na dyskotece w Regionalnej Karczmie u Siedlorza. Uczniowie bawili się i tańczyli do godz. 22.

Dzień 3 (16.08.2011)

Dzisiejszy dzień możemy zaliczyć do udanych, mimo tego, że od samego rana pogoda nie zapowiadała się ciekawie. Od razu po śniadaniu pojechaliśmy zobaczyć kościół M.B.Fatimskiej na Krzeptówkach oraz zabytkową kaplicę na Jaszczurówce.

Po obiedzie uczestniczyliśmy w zajęciach warsztatowych z matematyki oraz w zajęciach sportowych.

O godzinie 20 pojechaliśmy na spotkanie z p. Adamem Gąsienicą w Izbie Regionalnej. Pan Adam ciekawie opowiadał o zwyczajach i tradycjach góralskich, rozśmieszając nas swoimi żartami i muzyką góralską. Mogliśmy również zrobić sobie zdjęcia z prawdziwym góralem.

Dzień 4 (17.08.2011)

Wycieczka do Krakowa

Dzień 5 (18.08.2011)

Piesza wycieczka w góry – spacer na Kalatówki oraz wejście na Nosal (1205 m n.p.m.). Wejście było męczące, ale byliśmy zadowoleni z pięknych widoków na szczyty Tatr. Zachwycaliśmy się pięknem krajobrazu i udowadnialiśmy nie tylko sobie, ale i innym turystom, że nie ma tak sprawnych, wysportowanych i odważnych jak uczniowie projektu „Uczeń online”.

Warsztaty z chemii były również bardzo interesujące, ponieważ dwóch profesorów pokazało nam, że chemia ma w sobie trochę magii. Oglądaliśmy dużo ciekawych i kolorowych doświadczeń, które nam się bardzo podobały.

Wybory nowego rządu. Już po raz drugi wybieraliśmy nowy rząd. Przez kolejne dwa dni naszym rządem rządzi Bartek, Maks i  Ola.

Zabawa milionerzy. Było wielu uczestników. Kuba odegrał rolę Krzysztofa Ibisza, a Monika Kasi  Cichopek. W końcu milionerem został Pan Tytus.

Dzień 6 (19.08.2011)

Po raz kolejny odbyły się warsztaty z chemii-biologii oraz matematyki-fizyki. Zajęcia były bardzo  interesujące.

Po południu odbyła się Obozowa Olimpiada Sportowa – gry i zabawy ruchowe. Zostaliśmy podzieleni na pięć grup startujących w zawodach.  Konkurencje wymagały dużego zaangażowania ze strony wszystkich uczestników. Była to świetna zabawa dla obozowiczów i okazja by się lepiej poznać.

Relacjonowały:

Oliwia Piskorowska, Patrycja Incz, Aleksandra Milan oraz Weronika Musielak.

Dzień 7 (20.08.2011)

Wycieczka - Słowacja

Wycieczka autokarowa na Słowację – zwiedzanie: Tatranska Lomnica – muzeum TANAP, Strbske Pleso – spacer wokół jeziora, Poprad – zabawa w parku wodnym AquaCity. Uczestnikowie obozu po zwiedzaniu chętnie wskakiwali do ciepłych wód termalnych. Po dniu pełnych wrażeń pozostał półtora godzinny powrót do ośrodka, po czym zjedliśmy przepyszną obiadokolację.

Dzień 8 (21.08.2011)

Wycieczka - Niedzica, Dębno

Wycieczka autokarowa do Niedzicy.
Spacerowaliśmy po najwyższej zaporze ziemnej w Niedzicy. Wysokość zapory: 56 m, długość: 404 m. Zbudowana została z wykorzystaniem 1,7 mln m³ miejscowego żwiru. Poniżej zapory znajduje się elektrownia wodna wyposażona w 2 turbiny o mocy nominalnej 2 x 46 MW. Waga jednego hydrozespołu - turbiny wraz z generatorem wynosi 250 t. Zobaczyliśmy jeden z najładniejszych i niezwykle malowniczo położonych zamków w Polsce, wzniesionego w XIV w zwany - Dunajec. W jego piwnicach zakopano ponoć testament, zawierający tajemnicę inkaskich skarbów zatopionych w jeziorze Titicaca. Dalszą część naszej wycieczki była wizyta w drewnianym kościele św. Michała Archanioła z końca XV w., wpisanego do rejestru zabytków UNESCO w Dębnie. Od czasu budowy zachował on się wraz z wystrojem i wyposażeniem w niemal nie zmienionym stanie. W filmie "Janosik" w kościele w Dębnie główny bohater brał ślub. Jednak widzom pokazano aż trzy kościoły – inny, kiedy młodzi do niego wchodzili, kościół w Dębnie – gdzie odbywała się cała ceremonia i jeszcze inny, gdy z niego wychodzili.
Jedną z fajniejszych atrakcji były warsztaty z chemii. Wiele tematów była bardzo interesująca, ale najbardziej uczestnikom spodobałam się „płonący eter”.
O godzinie 22 mieliśmy okazję zobaczyć w Zakopanym przepiękny, artystyczny i zapierający dech w piersiach pokaz sztucznych ogni.

Dzień 9 (22.08.2011)

Wycieczka - Dolina Strążyska

Od rana odbywały się zajęcia z fizyki i chemii. Po warsztatach udaliśmy się na wycieczkę do Doliny Strążyskiej. Trasa nie była męcząca, a wręcz odwrotnie – łatwa i przyjemna. Jej długość to tylko ok. 3 km. Nazwa polany, jak i doliny pochodzi od słowa „strąga”, co oznacza zagrodę do dojenia owiec. Dolina Strążyska jest bardzo popularna wśród turystów, przede wszystkim, dlatego że prowadzi tędy jeden ze szlaków na Giewont. Po krótkim odpoczynku z Polany Strążyskiej ruszyliśmy szlakiem z żółtymi znakami do przepięknego wodospadu Siklawica. Po powrocie do ośrodka odbyła się „Obozowa Familiada”. Grę uświetniali znakomici prowadzący i miła atmosfera. W rolę Mariana Cheeseburger wcielił się Bartosz Smektała natomiast Jakub Łopaciuk wystąpił jako Karol Strasburger. Zakończyliśmy dzień miłymi wspomnieniami!

Dzień 10 (23.08.2011)

Wycieczka - Morskie Oko

Dziś dotarliśmy do Morskiego Oka. Mieliśmy doskonałe warunki pogodowe, lepszych nie mogliśmy sobie wymarzyć! Aby dotrzeć do Morskiego Oka trzeba był pokonać 8,5 km trasę w jedną stronę. Po drodze zatrzymaliśmy się na moście potoku Roztoka, płynącym z Doliny Pięciu Stawów Polskich. Z mostu zobaczyliśmy środkowy z trzech wodospadów, tworzących Wodogrzmoty Mickiewicza. Po ciężkiej wędrówce pojawiła się przed nami wspaniała panorama szczytów w Polsce, przewyższających taflę jeziora o blisko kilometr. Morskie Oko położone jest na wysokości 1395 m n.p.m. i jest najpiękniejszym jeziorem Tatr. Po południu odbyły się warsztaty z fizyki. Na zakończenie dnia najwytrwalsi bawili się podczas dyskoteki.

Dzień 11 (24.08.2011)

Dzień rozpoczęliśmy od wykładów i warsztatów z fizyki. Jak zwykle były bardzo interesujące. Po obiedzie pojechaliśmy do Zakopanego. Zwiedziliśmy najstarszy kościół w mieście i cmentarz na Pęksowym Brzysku. Cmentarz na Pęksowym Brzyzku został założony w 1848 roku, całość otoczona jest kamiennym murem. Nazwa cmentarza pochodzi od jego fundatora Jana Pęksy, natomiast brzyzek oznacza w gwarze góralskiej urwisko nad potokiem. Od lat dwudziestych XX wieku chowano tu tylko osoby zasłużone dla Zakopanego, Tatr i Podhala. Swoje groby na cmentarzu mają ludzie, którzy tworzyli rzeczywistość miasta i jego legendę. Leżą tutaj min. Tytus Chałubiński, Stanisław Witkiewicz, Kornel Makuszyński, Kazimierz Przerwa – Tetmajer. Większość nagrobków to niepowtarzalne dzieła sztuki, wykonane w drewnie lub metalu, rzeźbione motywami podhalańskimi, malowanymi na szkle.
Następnie zorganizowano „miejskie podchody” po Zakopanem. Obozowicze zostali podzieleni na grupy, otrzymali mapki oraz zadania polegające na odnalezieniu ciekawych miejsc w mieście. Każdy miał możliwość zakupu pamiątek na Krupówkach. Na zakończenie obozu odbyło się ognisko. Pozbieraliśmy pamiątkowe podpisy i wykonaliśmy wiele wspólnych zdjęć. Mamy nadzieję, że jeszcze się spotkamy!

Proszę zarejestruj się by móc dodawać komentarze do tego artykułu.

Czytelnicy online

0 osób i 128 gości online

Trzymamy poziom!

Dwujęzyczność
Gimnazjum i Liceum Dwujęzyczne

Jesteśmy szkołą Odkrywców Talentów

Szkoła Matematycznych Innowacji

Szkoła z klasa 2.0 Laboratorium
Szkoła z klasą 2.0
Laboratorium

Jesteśmy szkołą z klasą!!!

'Innowacyjna
Jesteśmy laureatem konkursu
''Innowacyjna szkoła''

Dbamy o bezpieczeństwo!

Realizujemy projekty ze środków
Europejskiego Funduszu Społecznego

Innowacyjny Nauczyciel Matematyki 2013

Nasz nauczyciel otrzymał
Europejską Odznakę Jakości
'Innowacyjny
U nas uczą laureaci konkursu
''Innowacyjny nauczyciel 2009 i 2008''

'Złote
U nas uczą laureatki nagrody