Jesteś tutaj: Strona głównaNaukaPrzedmiotyJęzyk niemieckiTydzień niemiecki w klasie dwujęzycznej

Tydzień niemiecki w klasie dwujęzycznej

W czerwcu uczniowie klasy dwujęzycznej Gimnazjum im. Macieja Rataja w Żmigrodzie brali udział w niezwykłym projekcie. Były to zajęcia projektowe w ramach projektu "Lichtensteiner Modell" którego pomysłodawcą i twórcą jest Fundacja Daetz z Niemiec. Pierwotnym celem projektu było wspieranie kompetencji interkulturowej w szkołach niemieckich. Z czasem cel ten rozszerzył się na szkoły innych państw europejskich - w tym także Polski. 

To właśnie dzięki inicjatywie Fundacji Daetz zostały opracowane materiały oficjalnie dopuszczone do użytku w polskich szkołach na poziomie gimnazjalnym i licealnym.

Propozycje metodyczne, plan lekcji, konspekty zajęć i potrzebne do ich realizacji pomoce dydaktyczne są udostępniane na platformie internetowej i  w formie skrzynki z materiałami. To właśnie na podstawie tych materiałów nauczyciele żmigrodzkiego gimnazjum przeprowadzili w klasie dwujęzycznej lekcje poświęcone kulturze, geografii, historii oraz zagadnieniom dotyczącym ekologii w krajach niemieckojęzycznych. 

W ocenie uczniów i nauczycieli prowadzących te zajęcia, sposób opracowania scenariuszy lekcji jest bardzo ciekawy i profesjonalny oraz wspiera główne kompetencje kluczowe takie jak: praca w grupach, komunikacja między uczestnikami i użycie nowoczesnych technologii. Uczniowie brdzo chętnie i aktywnie uczestniczyli w tych zajęciach, a bardzo motywująco oddziaływał na nich fakt, że na zajęciach wszystkich przedmiotów realizowane były z jednej strony treści podstawy programowej tych przedmiotów, zaś z drugiej strony całość kręciła się wokół języka niemieckiego i niemieckiego realioznawstwa. 

Takie krzyżowanie się obszarów bardzo dobrze wpisuje się w trend nauczania dwujęzycznego, coraz bardziej obecnego w edukacji w europejskiej i polskiej. W gimnazjalnej klasie dwujęzycznej Zespołu Szkół Dwujęzycznych stanowiło to dodatkowe wsparcie dla programu zintegrowanego nauczania przedmiotowo-językowego realizowanego w ramach obowiązkowych zajęć szkolnych oraz świetnie wypełniało misję szkoły zawartą w słowach: Uczymy przez działanie.

Ponieważ pilotażowe wprowadzenie programu przyjęte zostało bardzo pozytywnie, na kolejny rok szkolny planowana jest implementacja treści programu "Lichtensteiner Modell" w większej ilości klas gimnazjalnych. 

======================

::: GALERIA ZDJĘĆ :::

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Proszę zarejestruj się by móc dodawać komentarze do tego artykułu.
Początek strony
Blowjob