Jesteś tutaj: Strona głównaNaukaProjektyProjekty unijneWarsztaty multikulturowe w ramach programu Erasmusa

Warsztaty multikulturowe w ramach programu Erasmusa

DSC 75087. kwietnia 2017 odbyły się w Zespole Szkół Dwujęzycznych warsztaty multikulturowe zorganizowane w ramach programu Erasmusa, w którym uczestniczy nasza szkoła. Warsztaty prowadzone były przez międzynarodowe zespoły nauczycieli z trzech państw partnerskich współpracujących z nami w projekcie: Portugalii, Słowacji i Rumunii.

 Zajęcia dla uczniów klas dwujęzycznych naszego gimnazjum prowadzone były w języku angielskim i obejmowały trzy obszary: gotowanie, taniec i naukę języków obcych. Ich celem było przybliżenie polskim uczniom kultury i języka krajów uczestniczących w projekcie.

Po zakończonej części warsztatowej ich uczestnicy zaprezentowali efekty swojej dwugodzinnej pracy na forum szkoły. W imprezie podsumowującej warsztaty udział wzięli także zaproszeni goście z kierownikiem referatu oświaty panią Janiną Pastwik.

Uczniowie nie tylko pokazywali, czego nauczyli podczas warsztatów, ale także opowiadali o swoich wrażeniach i trudnościach, które musieli pokonać w czasie zajęć prowadzonych przez zagranicznych nauczycieli. Wartością dodatkową był kontakt z językiem angielskim w warunkach naturalnej komunikacji, jaka miała miejsce pomiędzy uczniami a nauczycielami prowadzącymi zajęcia.

Z naszej strony uczniami opiekowały się nuczycielki języków obcych: Marta Judzińska, Katarzyna Kolebuk i Anna Motwicka-Kaczor.

Warto dodać, że przez rozpoczęciem warsztatów grupa goszczących u nas nauczycieli zwiedziła szkołę i spotkała się z dyrekcją szkoły, podczas którego to spotkania wymieniono się spostrzeżeniami dotyczącymi organizacji pracy szkół w różnych krajach Unii Europejskiej oraz rozmawiano na temat kolejnych planowanych działań w ramach projektu "Szkoła aktywnych obywateli".

 

Katarzyna Kolebuk

==========================

::: GALERIA ZDJĘĆ :::

DSC 7469

 

DSC 7508

 

DSC 7518

 

DSC 7535

 

DSC 7553

 

DSC 7568

 

DSC 7588

 

Proszę zarejestruj się by móc dodawać komentarze do tego artykułu.
Początek strony