Cubes – bryła z sześcianów

W maju oraz czerwca uczniowie klas III gr 3.4 realizowali projekt edukacyjny z matematyki „Cubes– bryła z sześcianów”. Cele projektu zostały ustalone wspólnie z uczniami na lekcji matematyki, a inspiracją było zadanie 20 z tegorocznego egzaminu gimnazjalnego.

Z radością nadmienię, że uczniowie tej grupy uzyskali wynik z egzaminu gimnazjalnego z matematyki średnio 68%, który jest wyższy od średniej w naszej gminie (38,8%), w Polsce (47%) i województwie (45,4%)

„Cubes– bryła z sześcianów”


Grupa 1- Łukasz Poprawa IIIB, Jan Szeniawski IIIC i Julian Furtak IIID

Strona projektu GRUPY 1 - LINK

Siatka bryły stworzona przez grupę 1

siatka


Grupa 2 - Patryk Kubis, Maecel Walaczak, Karolina Bartkowiak IIIC

Strona projektu GRUPY 2 - LINK

Zadania (test) - link

Bryła stworzona przez grupę 2


Grupa 3 - Mikołaj Kaczor, Emilian Urbanik, Kacper Filipiak i Dawid Żurek IIIB

Strona projektu GRUPY 3 - LINK

Tworzenie bryły oraz publikacja prac w Internecie przez grupę 3


Grupa 4 - Agata Szymków IIID, Aleksandra Pytlińska, Wojtek Kwolik, Gracjan Rudnicki, Aleksandra Mazur, Magda Timmermans IIIC

Strona projektu GRUPY 4 - LINK

Bryła stworzona przez grupę 4


Grupa 5 - Michał Cierpka, Dominik Mrówka, Filip Bocianowski i Maciej Kruk III D

Strona projektu GRUPY 5 - LINK

Bryła stworzona przez grupę 5 - gif (link)

2017 06 cub 10

W ramach projektu uczniowie:

  • Poznawali, utrwalali wiadomości i umiejętności na temat brył przestrzennych.
  • Wyszukiwali, gromadzili i przetwarzali potrzebne materiały oraz informacje.
  • Wykreślali wybrane bryły geometryczne oraz ich siatki.
  • Tworzyli bryły
  • Obliczali pola powierzchni i objętości poznanych brył.
  • Przygotowywali w formie testu zadania związane z realizowanym projektem.
  • Opracowywali strony internetowe oraz prezentacje multimedialne na temat wybranych brył

Poprzez realizację projektu uczniowie również:

  • Rozwijali wyobraźnię matematyczną.
  • Nabywali wiedzę z wykorzystaniem technik komputerowych w sposób atrakcyjny.
  • Rozwijali zainteresowania matematyczne, artystyczne i informatyczne.
  • Doskonalili umiejętności tworzenia stron oraz prezentacji multimedialnych.
  • Nabywali umiejętności prezentacji własnej pracy.
  • Kształcili i rozwijali umiejętności efektywnego współdziałania w zespole i uczyli się samokontroli.
  • Doskonalili umiejętności wypowiadania swoich myśli, wrażeń i przeżyć.
  • Wyrabiali postawę twórczą.

Fotografie - galeria

2017 06 cub 9

2017 06 cub 3

2017 06 cub 4

2017 06 cub 5

2017 06 cub 6

2017 06 cub 7

2017 06 cub 8

nauczyciel matematyki: Anna Wołoszyn

Proszę zarejestruj się by móc dodawać komentarze do tego artykułu.
Początek strony